Vælg en side

Send mere professionelle tilbud til kunderne

Selv om det kan være besværligt nok, at få regnet den rigtige pris på det tilbud, du skal sende til dine kunder, tager det tit lige så lang tid, at få skrevet selve tilbudsbrevet. Har du nu husket det hele, fået taget de rigtige forbehold og er der nogle af formuleringerne, som kan misforstås? Alt det slipper du for at tænke på med Sigma. For Sigma kan klare alt papirarbejdet omkring det enkelte byggeprojekt

Regner du stadig tilbud i et regneark, har du sikkert allerede brugt en masse tid på at få tilbuddet stillet op og regnet det rigtigt ud. Men tit er den største udfordring, at få skrevet det dokument, der udgør selve tilbuddet til din kunde.

For alle tal for tilbuddet skal kopieres ud af regnearket og sættes rigtigt ind i tilbuddet. Samtidig skal tilbuddet helst udformes på en måde, så det ikke ender med at give flere problemer, end det løser. Så derfor skal du huske at få det hele med – også de forbehold, du har taget, da du regnede din pris.

Det er altid det, der står i tilbuddet, som gælder

For den dag kunden og du måske bliver uenige om, hvorvidt I har leveret det stykke arbejde, kunden har forventet, var med i prisen, er det hvad der står i tilbuddet, som gælder. Bordet fanger og har du f.eks. ikke lige fået noteret de ting, som tilbuddet ikke dækker, kan det blive en lang og opslidende sag, at få lukket den opgave og få dine penge.

Med tiden har du muligvis fået skabt dig en skabelon, du kan gå ud fra hver gang. Men selv den er ikke altid helt skudsikker, eller også får du glemt at slette en eller anden passus, og så ender hele projektet måske med at blive en ren underskudsforretning for dig.

Så bare det at skrive selve tilbuddet til kunden, kan nemt lægge en helt del tid oven i den, du allerede har brugt på at regne prisen ud.

Udskriv tilbud og anden nødvendig dokumentation med et par klik

Sådan er det ikke, når du først begynder at bruge Sigma til at foretage dine tilbudsberegninger. Her klares skrivningen af tilbuddet med et klik på en knap – og skal der yderligere dokumentation med tilbuddet, er det bare et par ekstra klik og så er det klaret.

Alle nødvendige oplysninger og beløb indsættes automatisk fra tilbudsberegningen sammen med dine og kundens kontaktoplysninger.

Samtidig bliver du mindet om at få indskrevet alle de nødvendige forbehold og kan vælge, hvorvidt priserne skal angives inklusiv eller eksklusiv moms.

Du har også mulighed for at indsætte en særlig sektion i bunden, hvor kunden kan godkende tilbuddet ved at underskrive og returnere det til dig. Så bliver tilbuddet et praktisk arbejdsdokument, der forenkler papirgangen mellem dig og kunden.

Skal der en nærmere udspecificering med af tilbuddet, er det bare at vælge det til i guiden. Så kommer det med i tilbudsbrevet helt af sig selv.

Giv kunden et professionelt indtryk af dit firma

Når du bruger Sigma, bliver tilbudsbrevet og de bagvedliggende beregninger helt automatisk stillet professionelt op. Du kan tilpasse tilbuddet med brevhoved og andre designelementer, ligesom f.eks. rækkefølge, ordlyd af faste vendinger og så videre kan sættes op, så det passer helt præcist til dit firma. Så bliver det jeres helt eget tilbud og ikke bare et standarddokument, der er spyttet ud af et computerprogram.

Det giver kunden et meget bedre indtryk af dit firma. Det er en detalje, der nemt kan komme til at være udslagsgivende, når kunden skal vælge leverandør. For i modsætning til de konkurrenter der ikke bruger Sigma Estimates, kommer I til at se mere professionelle ud. For med et professionelt opsat tilbud og tilhørende andre dokumenter, virker I til at have mere styr på tingene end jeres konkurrenter.

Nemmere at skrive kontrakt

Du kan også bruge Sigma til at skrive kontrakt på opgaven. Så er du bedre dækket ind i tilfælde af en tvist med kunden. Men selv om I skriver kontrakt, er det stadig prisen og opgavebeskrivelsen fra tilbuddet, der gælder.

Som udgangspunkt bruger Sigma den standardkontrakt, der går under navnet ”AB-forbruger”, og som bl.a. kan hentes på Erhvervsstyrelsens eller Dansk Byggeris hjemmeside. Her udfyldes alle nødvendige oplysninger om parterne og hvad der er aftalt imellem jer i et særligt dokument og standardkontraktens fulde ordlyd kan så vedlægges som dokumentation.

Udskriv materialelister og øvrige nødvendige dokumenter

Når først opgaven går i gang, kan du endnu en gang bruge Sigma til at producere de nødvendige dokumenter. Materialelister, opgave- og timesedler udskrives med nogle få klik, når svendene skal i gang. På samme måde kan du udskrive detaljerede ressourcebeskrivelse, kalkulationsrapporter med og uden ressourcer, samt forskellige afrapporteringsskemaer og oversigter.

Det vigtigste er, at de forskellige medarbejdere får de informationer de har brug for, stillet op på en måde, de kan bruge og som de er vant til. Det klarer Sigma, uden du behøver at spilde hverken opsætning, formatering eller udformning en tanke.

Prøv selv at se, hvor nemt det er at skrive tilbud med Sigma

Vil du have syn for sagen og selv prøve, hvor let det er at udskrive tilbud og alle de andre dokumenter, du har brug for til dine byggeprojekter? Så hent den fuldt funktionsdygtige version af Sigma her.

Det bliver ikke nemmere end det er med Sigma

Prøv selv at se, hvor nemt det er at skrive tilbud med Sigma

Vil du have syn for sagen og selv prøve, hvor let det er at udskrive tilbud og alle de andre dokumenter, du har brug for til dine byggeprojekter? Så hent den fuldt funktionsdygtige version af Sigma her.

Det bliver ikke nemmere end det er med Sigma